26/03/09

Melbourne.

Dag 1.

Pa torsdag akter Jag till Melbourne. Klockan 16.00 akte jag med Tony, hans fru Janeen till Melbourne, men forsta dagen var till Horsham for det ar valdigt langt till melbourne och aka dit pa en dag skulle ta en lang tid och vara valdigt trakigt.

Unge far klockan 20.00 passerade jag gransen mellan South Australia och Victoria, och da hade vi akt med ett stopp for mat.
klockan 23.00 kom vi fram till motellet vi sov i, men vi sov bara till klockan 4, sen var det upp och aka vidare igen.


Dag 2.

Vi akte utan stopp, och klockan 8 pa morgonen sag vi Melbourne. Men vi passerade Melbourne och akte till Tonys stad han bodde i nar han var liten, ungefar 15 mil utanfor melbourne, Dar fanns aven en fin strand vid havet som jag skrev SWEDEN med valdigt stora bokstaver. Kan se det pa Facebook =)
Efter detta akte vi till Tonys son, Peter som jobbar for flottan i Australien. Vi akte in till deras bas, han visade runt mig och tog mig till Flottans Gym, sa nu har jag gymmat med Australiens Flotta :D "The Navy Base!"


Dag 3.

Vaknade klockan 8 pa morgonen for att ga till Gymmet igen =) och det var aven idag som vi drog till Melbourne. Vi akte dit klockan 13.00
Pa vagen stannade vi i St.Cillda, finns en nojespark med den stora munnen som ingang.(facebook). Akte en Berg-och-dal bana, mest for att se utsikten.
Nar vi val kom till Adeliade gick vi till "The Might MCG" (melbourne Cricet Ground) Stor arena som rymmer over 100.000 personer.
kopte aven en troja och lite pins som souvenirer.
Pa kvallen kollade vi pa "the flames" typ 5 massiva saker som sticker upp fran marken, upp kanske 10 meter och sprutar eld. Valdigt stort.
Hade en riktigt bra dag, Soligt och ungefar 35 grader.


Dag 4.

Packade alla vara saker fran flottan och akte vagen hem. Men vi gjorde ett stopp i Ballarat, klockan 15.30. gamal gruv stad som startade i mitten av 1800-talet. Det var manga anstallda som latsades att de var fran den tiden, sa det var ganska roligt att se =).
Pa natten kollade vi en teater som handlade om den tiden i Ballarat, valdigt valgjorde teater roligt att se, ungefar 3 timmar lang tror jag.
Efter det akte vi till ett motel och sov natten.


Dag 5.

Akte hem pa mandagen, packade alla saker och drog ungefar klockan 8 pa morgonen. Nar jag kom hem raknade vi ut hur langt vi hade akt sammanlagt. Vi hade akt 2169km pa 5 dagar. Valdigt langt tycker jag i alla fall, Australiensarna tycker bara det ar "unt hornet."  inte langt alls.




Min kamera gick sonder ocksa, sa jag lanade tonys. Valdigt snallt =) Fick ny kamera pa garantin, en battre kamera 10 mpx 5 optisk zoom.

I morgon aker jag till Lameroo och traffar alla utbytesstudenter och kommer hem igen pa sondag. Skriver nagon gang da :)

Ha det bra
Fryken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0